Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us
Wrapper
Home arrow Reviews arrow Biosphere & Deathprod
Biosphere & Deathprod PDF Print E-mail
User Rating: / 1
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 15 febrero 2015
biosphere__deathprod_interior_disco.jpg



Biosphere & Deathprod |  ‘Stator’ | Touch | 2015


 


Biosphere & Deathprod |  ‘Stator’ | Touch | 2015


Dos importantes artistas de la música experimental se unen para componer ‘Stator’, un disco de siete piezas de drone y ambient creadas por los noruegos Geir Jenssen aka Biosphere y Helge Sten aka Deatprod.

Biosphere generó bastante notoriedad con su álbum debut ‘Microgravity’ (Origo Sound, 1991) y se transformó en un ícono del ambient. También influenciado por el techno los beats se pueden apreciar en sus discos ‘Microgravity’ y ‘Patashnik’ (Origo, 1994), o los sonidos orgánicos en ‘Shenzhou’ (Touch, 2002) y minimal ambient en Autour De La Lune (2004, Touch).

Deathprod comenzó en 1991 y desde entonces ha editado siete álbumes. Helge Sten crea sus propios artefactos electrónicos, usa moduladores, viejas cintas de audio, theremins y samplers. Es miembro de la banda Supersilet (avant-garde e improvisación)

y produce a Motorpsycho (rock psicodélico), ambos del sello Rune Grammofon.

‘Muses-C’ compuesto por Biosphere nos adentra a atmósferas abrasivas alimentadas con un loop en tanto emergen suaves percusiones digitales. ‘Shimmer/Flicker’ creado por Deathprod es un viaje profundo en el que se despliega una oscura orquesta wagneriana. En ‘Baud’ (Biosphere) asoman unas notas repetitivas e intermitentes y clicks como si fueran un preámbulo a un filme abstracto, así también en la misma vertiente es ‘Polychromatic’ de Deathprod. ‘Disc’ (Deathprod)
está cubierto por unas líneas ambientales mientras se esparcen algunos glitches. ‘Space is Fizzy’ (Biosphere) nos sugiere entrar en los corredores cósmicos alemanes. ‘Optical’ de Deathprod que cierra este álbum, continúa con las atmósferas abrasivas de ‘Muses-C’ que poco a poco van desapareciendo en el horizonte. 

La música en este disco es intensa e inquietante y por sobretodo hipnótica.

www.touch33.net, www.biosphere.no, www.supersilence.net/members/helge

Guillermo Escudero

Febrero 2015

 

Two well-known artists of experimental music join (not for the first time)  to compose 'Stator', an album of seven pieces of drone and ambient created by Norwegian Geir Jenssen aka Biosphere and Helge Sten under the moniker of  Deatprod.

Biosphere generated considerable notoriety with his debut album 'Microgravity' (Origo Sound, 1991) and became an icon of ambient music scene. Also influenced by the techno beats can be shown in his albums 'Microgravity' and 'Patashnik' (Origo Sound, 1994) or organic sounds on 'Shenzhou' (Touch, 2002) and minimal ambient on Autour De La Lune (Touch, 2004).

Deathprod started in 1991 and since then has released seven albums plus several collaborations. Helge Sten create his own electronic devices, using modulators, old audio tapes, theremins and samplers. He is a member of Supersilet band (avant-garde and improvisation) and produces Motorpsycho (psychedelic rock), both belonging to the roster of Rune Grammofon label.

'Muses-C' composed by Biosphere takes us to abrasive atmospheres accompanied by a loop while emerging a soft digital percussion. 'Shimmer/Flicker' created by Deathprod is a profound journey unfolding a dark Wagnerian orchestra. On 'Baud' (Biosphere) appear a repetitive, intermittent notes and clicks as if they were a preamble to an abstract film, so on the same side is 'Polychromatic' of Deathprod. 'Disc' (Deathprod) is enveloping with ambient lines while some glitches spread out. 'Space is Fizzy' (Biosphere) suggests go into the Kosmische corridors. 'Optical' of Deathprod that closes the album continues with the abrasive atmospheres of 'Muses-C' that slowly disappear over the horizon.

The music on this album is intense, unsettling and hypnotic.

www.touch33.net, www.biosphere.no, www.supersilence.net/members/helge

Guillermo Escudero

February 2015

Last Updated ( viernes, 01 enero 2016 )
 
< Prev   Next >

creative commons