Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Joshua Abrams & Natural Information Society
Joshua Abrams & Natural Information Society PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
miércoles, 19 abril 2017

joshua_abrams__natural_information_interior_disco.jpg


Joshua Abrams & Natural Information Society | “Simultonality” | tak:til | 2017

                 

 


Joshua Abrams & Natural Information Society | “Simultonality” | tak:til | 2017


Este es el segundo disco de este proyecto en el que Abrams toca guimbri (instrumento melódico de tres cuerdas que tocan miembros de una serie de cofradías místicas musulmanas que se localizan entre Argelia y Marruecos, denominados Gnawa), bajo, arpa pequeña y campanas, Lisa Alvarado: harmonio, Leslie, percusión, Michael Avery: batería y percusión, Ben Boye: autoarpa cromática eléctrica, piano, Wurlitzer, Ari Brown: saxofón tenor, Emmett Kelly: guitarra eléctrica y Frank Rosaly: batería, percusión, y campanas de resonador.
“Simultonality” de cinco canciones tiene elementos del jazz, rock, raga y de la música del Sahara Occidental.
El instrumento de tres cuerdas lleva el pulso rítmico de “Maroon Dune” que abre este disco, mientras se sostiene pulsaciones jazz. “Ophiuchus” is more rock oriented.
“St. Cloud” es un interesante pieza minimalista y ambient con arreglos de campana de resonador, autoarpa que forma una magnífica capa de timbres.
“Sideway Falls” es una canción repetitiva que podría ser parte de la música para una ceremonia en el Sahara Occidental.
“2128½” que cierra el álbum, despliega repetitivas armonías que bien podría insertarse para una ceremonia bailable en el Sahara Occidental y en lugar de ser una pieza estructurada despliega en un comienzo sesiones de improvisación, con alejados riff de guitarra, ritmos aleatorios, para luego desenvolverse con un elegante saxo con atisbos al jazz.
www.glitterbeat.com, https://soundcloud.com/tak-til/joshua-abrams-simultonality/s-s7ue9, https://www.youtube.com/watch?v=vnIIIbXz9Ng&feature=youtu.be, https://eremiterecords.bandcamp.com/album/simultonality     

Guillermo Escudero
Abril 2017


         


 

         



 

 

This is fourth album of this project in which Abrams plays guimbri (a three string lute melodic instrument which is played by members of a series of mystical Muslim brotherhoods who are based between Algeria and Morocco, called Gnawa), bass, small harp, bells Lisa Alvarado: harmonium, Leslie, percussion, Michael Avery: drums & percussion, Ben Boye: chromatic electric autoharp, piano, Wurlitzer, Ari Brown: tenor saxophone, Emmett Kelly: electric guitar, and Frank Rosaly: drums & percussion, resonator bells.
The three-stringed long-necked lute on the opener “Maroon Dune” marks the rhythm while the harmonic tune has hints of jazz.
“St. Cloud” is an amazing minimal and ambient piece with arrangements of resonator bells, autoparp that forms an amazing layers of timbres.
“Sideway Falls” which close the album, deploys a repetitive tune for a dance ceremony for the Western Sahara. And rather than a structured piece unfolds at first jam sessions with distant guitar riff and random rhythms, unfold with an elegant saxophone with hints of jazz.
www.glitterbeat.com, https://soundcloud.com/tak-til/joshua-abrams-simultonality/s-s7ue9, https://www.youtube.com/watch?v=vnIIIbXz9Ng&feature=youtu.be, https://eremiterecords.bandcamp.com/album/simultonality

Guillermo Escudero
April 2017


 

 

                                                                                                                                

                                                                                     

Last Updated ( miércoles, 19 abril 2017 )
 
< Prev   Next >

creative commons