Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us
Wrapper
Home arrow Reviews arrow Yannis Kyriakides & Andy Moor
Yannis Kyriakides & Andy Moor PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 23 agosto 2020

 

yannis_kyriakides__andy_moor_interior_disco.jpg

Yannis Kyriakides & Andy Moor | "Pavilion" | Unsounds | 2020

 

Yannis Kyriakides & Andy Moor | "Pavilion" | Unsounds | 2020

Andy Moor en guitarra eléctrica y el artista sonoro Yannis Kyriakides en computador y sintetizadores fueron invitados a participar en octubre de 2017 al "Studio Venezia" de Xavier Veilhan en el pabellón francés de la 57a Bienal de Arte de Venecia. Es esa oportunidad realizaron nueve horas de material grabado en su mayoría improvisado o basado en algunos patrones rítmicos básicos que Kyriakides había preparado. La música era como un telón de fondo para una instalación que se encontrada en dicho pabellón.

Ambos artistas tuvieron acceso a varios instrumentos y a sintetizadores Moog, Buchla y Vermona. Los acordes de la guitarra de Moor se parecen a clavijas que se retuercen y despliegan sonidos ácidos y desafinados sin una estructura previa. En tanto las sinuosas líneas de sintetizador se componen de varias capas de texturas, algunas de ellas diminutas y abstractas.

La sutileza de los timbres en estas sesiones de improvisación y los pequeños detalles que van conformando la propuesta sonora, devela el trabajo minucioso entre ambos artistas y la capacidad creativa para producir piezas que transitan entre la tensión y la calma.

soundcloud.com/unsounds_label/camera
unsounds.bandcamp.com/album/pavilion


Guillermo Escudero

Agosto 2020

 

Andy Moor on electric guitar and sound artist Yannis Kyriakides on computer and synthesizers were invited to participate in October 2017 at Xavier Veilhan's "Studio Venezia" in the French pavilion of the 57th Venice Art Biennale. At that time, they performed nine hours of recorded material, mostly improvised or based on some basic rhythmic patterns that Kyriakides had prepared. The music was like a backdrop for an installation found in said pavilion.

Both artists had access to various instruments and to Moog, Buchla and Vermona synthesizers. Moor's guitar chords resemble twisting pegs, spreading sour, out-of-tune sounds without prior structure. While the sinuous synth lines are made up of several layers of textures, some of them tiny and abstract.

The subtlety of the bells in these improvisation sessions and the small details that make up the sound proposal, reveals the meticulous work between both artists and the creative capacity to produce pieces that move between tension and calm.

soundcloud.com/unsounds_label/camera
unsounds.bandcamp.com/album/pavilion


Guillermo Escudero

August 2020

Last Updated ( domingo, 23 agosto 2020 )
 
< Prev   Next >

creative commons