Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us
Wrapper
Home arrow Reviews arrow Catherine Lee
Catherine Lee PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
jueves, 15 julio 2021

catherine_lee_interior_disco.jpg





Catherine Lee | "Remote Together" | Red Shift | 2021



 

Catherine Lee | "Remote Together" | Red Shift | 2021

Experimentada oboísta y reconocida improvisadora Catherine Lee lanza su segundo álbum en solitario, “Remote Together”, en el que se incluyen grabaciones de campo, sonidos manipulados y electrónica de compositores canadienses y estadounidenses que residen en el noroeste del Pacífico.

Catherine Lee tiene una amplia experiencia en colaboraciones clásicas, contemporáneas, interdisciplinarias, en escenarios de improvisación libre y es considerada dentro de la "nueva generación de especialistas instrumentales".

Según una descripción de Wikipedia el oboe “es ante todo un instrumento melódico; tiene un carácter agreste, lleno de ternura…”. En "Nocturne - Nobles" si bien las melodías configuran suaves formas, se ven interrumpidas por texturas electrónicas disruptivas. En "Chanson de Fleurs: Eleanor of Aquitaine - Reason" las voces aladas, ritmos palpitantes y ruidos se alternan con el sinuoso oboe.   

"Silkys (2020) for oboe and field recordings" que cierra este álbum continúa con el carácter dual de la propuesta de esta artista, donde por un lado el oboe y los otros instrumentos de viento serpentean como ondas sonoras y son como tapices de terciopelo, los registros de campo manipulados forman capas rugosas, crudas y abrasivas texturas. 

Nuestra protagonista crea paisajes sonoros abstractos que sorprenden por su inesperadas formas que adoptan.  

https://www.catherinemlee.com/site/
https://redshiftmusicsociety.bandcamp.com/album/remote-together  


Guillermo Escudero

Julio 2021

 

Experienced oboist and renowned improviser Catherine Lee releases her second solo album, “Remote Together,” featuring field recordings, manipulated sounds, and electronics by Canadian and American composers residing in the Pacific Northwest.

Lee has extensive experience in classical, contemporary, interdisciplinary collaborations, in free improvisation scenarios and is considered to be one of the "new generation of instrumental specialists".

According to a Wikipedia description the oboe “is above all a melodic instrument; it has a wild character, full of tenderness… ”. On "Nocturne - Nobles" although the melodies configure soft forms which are interrupted by disruptive electronic textures. On "Chanson de Fleurs: Eleanor of Aquitaine - Reason" the winged voices, throbbing rhythms and noises alternate with the sinuous oboe.

"Silkys (2020) for oboe and field recordings" that closes this album continues with the dual character of this artist's proposal, where on the one hand the oboe and the other wind instruments meander like sound waves and are like velvet tapestries, on the other, the manipulated field recordings form rough, raw layers and abrasive textures.

Our protagonist creates abstract soundscapes with uncanny and unexpected forms that they adopt.

https://www.catherinemlee.com/site/
https://redshiftmusicsociety.bandcamp.com/album/remote-together  


Guillermo Escudero

July 2021

Last Updated ( jueves, 15 julio 2021 )
 
< Prev   Next >

creative commons