Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Simon Whetham
Simon Whetham PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 24 febrero 2013
simon_whetham_interior_disco4.jpg 
 

Simon Whetham | 'Never so alone' |Crónica Electronica | 2013

 


Simon Whetham | 'Never so alone' |Crónica Electronica | 2013

Durante una larga estancia en Lisboa, Portugal, el artista sonoro de Bristol Simon Whetham graba los ambientes de la ciudad y de su entorno. Captura la geografía y arquitectura de Lisboa, sus habitantes, el clima y su estado emocional. Para ello Whetham utilizó distintos tipos de micrófonos como el de cañón Sennheiser y dos micrófonos lavalier Tram que captan sonidos ambientales, micrófonos de contacto e hidrófonos para exponer las vibraciones sonoras que viajan a través de objetos, un cable de tocadiscos electromagnético y un receptor de radio.
Después de dejar estas grabaciones sin escuchar e intervenir por un tiempo y estando en un fuerte estado emocional, Simon trabaja estos sonidos con mucha intención y fuerza para liberar aquella tensión emocional.
El sonido me parece algo oscuro, lejano, con ruido de metales y otros objetos, algunos muy abrasivos y otros más armónicos. Un paisaje sonoro que evoca sonidos tanto urbanos como del campo.
Al escuchar este disco tengo emociones encontradas, por un lado me parece que tengo angustia con aquellos drones densos e impenetrables y por otra, alegría y esperanza por esos cantos de pájaros.
www.cronicaelectrronica.org y www.simonwhetham.co.uk

Guillermo Escudero
Febrero 2013
 

 

During a long stay in Lisbon, Portugal, Bristol sound artist Simon Whetham and now based in Colombia records the city ambiance and its outskirts. He captures the geography and architecture of the city of Lisbon, its people, weather and his emotional state. For this Whetham used different types of microphones like Sennheiser shotgun microphone and two lavalier microphones, contact microphones and contact microphones and hydrophones to expose sound vibrations that travel through objects, an electromagentic coil pickup and a radio receiver, an electromagnetic wire from a turntable and a radio receiver.
After leaving these recordings without listening and intervene in a while and being in a strong emotional state, Simon works these sounds with great intention and strength to release the emotions.
The sound its a bit dark, remote, along with metal objects, the sounds are both abrasive and harmonics. A soundscape that evokes both urban sounds and of the countryside.
Listening to this album I have mixed emotions, on the one hand I think I have trouble with those dense and impenetrable drones and on the other side joy and hope; because of the harmonic lines and birdsongs.
www.cronicaelectrronica.org and www.simonwhetham.co.uk

Guillermo Escudero
February 2013


Last Updated ( domingo, 21 julio 2013 )
 
< Prev   Next >

creative commons