Advertisement
Home
Interviews
Blog
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Audio
Podcast
Links
Info
Contact Us
Podcast
Syndicate
feed image
Home arrow Interviews arrow Family Underground
Family Underground PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
Sunday, 25 October 2015
family_underground_interior_entrevista.jpg

Family Underground es un dúo de rock drone con sede en Copenhague, Dinamarca formado por Nicolas F. Kauffmann, Sara C. Czerny y Jesper, que originalmente se-llamaron F.L.O.W.E.R.
Están activos desde el año 2000 con el lanzamiento de varios discos en sellos como U-Sound, Silbato Junto, Chocolate Monk, QBICO, Lunar into the Night (su propio sello) y recientemente en Bada Bing editaron su álbum cassette 'No Host, No Guest’.
Family Underground está compuesto por Nicolas Kauffmann en voz, guitarra y electrónica y Sara Czerny en vocales, bajo, sintetizadores y batería.
Su último álbum 'The Dark Light Years’ fue publicado el 1ro. de enero 2014 y contiene seis canciones que transitan entre el ruido, drone, el rock y la psicodelia.
Hace pocos meses atrás lanzaron el álbum cassette ‘Host, No Guest’ en Bada Bing Records editado durante una gira por el Reino Unido en 2008.
Nicolas F. Kauffmann fue quien respondió esta entrevista.
http://dreamsyndicatehigh.blogspot.cl, http://familyunderground.bandcamp.com/releases

   

 

Family Underground is a drone rock duo based in Copenhagen, Denmark consisting of Nicolas F. Kauffmann, Sara C. Czerny and Jesper, who originally were so-called F.L.O.W.E.R.
They are active since 2000 with the release of several albums in labels like U-Sound, Whistle Along, Chocolate Monk, Qbico, Lunar into the Night (their own label) and recently on Bada Bing Records that released their cassette album 'No Host, No Guest’.

Family Underground is composed by Nicolas Kauffmann on vocal, guitar and electronics and Sara Czerny on vocal, bass, synths and drums.

There last album 'The Dark Light Years’ was released on January 1, 2014 contains six songs transiting between noise, drone, rock and psychedelia.
A few month back they have released the cassette album ‘Host, No Guest’ on Bada Bing Records released during a tour of the UK in 2008.
Nicolas F. Kauffmann kindly answered this interview.
http://dreamsyndicatehigh.blogspot.cl, http://familyunderground.bandcamp.com/releases

En la canción 'Real Deal' en el álbum 'Los Años Luz Oscura' Me da la impresión de que su voz junto con la guitarra están bajo un poco de presión y tratar de salir y al final simplemente explotar como en un éxtasis de ruido.

"Mi caso es clásico. Fumé algunas hierbas raras que debe haber sido algún sabio semi-químico en Scottsdale, Arizona. Esto dio lugar a un pesado viaje en una habitación de un hotel, desde donde tuve que llamar al doctor para que me “bajara”. Yo estaba, literalmente, de vuelta en mi casa frente a mi TV, donde me vi recostado en una cama en Scottsdale viendo dibujos animados. Es esa energía y experiencia que ‘Real Deal’ está tratando de evocar.
La letra surgió al día siguiente en el coche camino a algún lugar en el desierto.
Me encanta esta área del Estado de Nuevo México, Arizona, etc. el clima me sienta bien, aunque yo nací aquí en Copenhague donde hay un desierto a la vista... al menos no como un lugar físico, tenemos desiertos más mentales por aquí."

En 'Blue Eyes’ hay distorsión y tonos sostenidos y disonantes. ¿Cómo surgió esta idea musical? ¿Es parte de una improvisación?

“Hmmm. No puedo recordar cómo llegó a ser así. Pero probablemente se originó a partir de improvisaciones sobre el texto con un método de llamada/respuesta a la forma en que el sintetizador y el ritmo combina a la perfección. Tenía que haber una fuerte contraparte a eso y esa es la manera en que toqué la guitarra en esta pista, así como los golpes a la guitarra de Johnny Byronics y poniendo también énfasis en el ritmo. La composición final fue escrita y dirigida por Sara.
Es una pena cuando ahora escuchamos esta canción y tenemos este año la perdida de Byronic, porque estábamos encontrando nuevos territorios musicales y teníamos mucho más para mostrar, que descanse su añma. El final es realmente sorprendente si lo escuchas fuerte. Resume todo, lo chupa y lo escupe hacia fuera nuevamente a un agujero negro”.

¿Ustedes combinan su música con otras formas de arte?

"Luz y sonido son parte integral de lo que hacemos, su supone que deben trabajar juntos y cuando las imágenes chocan con el sonido, toma otras direcciones de lo que está sucediendo. Cuando tocamos en directo somos muy conscientes de cómo la luz está en el espacio. Así podemos sacar las actitudes y malestares de la audiencia. Para ganar el control de la luz a menudo utilizamos visuales, que consideramos se relaciona con los trastornos de la mente y la música.
Hemos estado colaborando con el artista de trans-media, Juliacks, con el que  estábamos tocando en vivo con luces e interacciones de danza y actuación. Así como una de nuestras películas favoritas como telón de fondo que tenemos esta hecha por Theo Angell. Entonces, nos gusta colaborar con visuales, pero la mayoría de ellas las hacemos nosotros mismos mientras estamos de gira o simplemente viajando”.

¿Tienes alguna proyectos paralelos?

“SI SI SI. Nuestra banda de rock Timeless Reality. Ahora mismo estamos grabando las últimas canciones para nuestro nuevo álbum ‘Hell is Real'. Todavía tenemos que encontrar un sello que desee editarlo. Las ocho canciones están grabadas en vivo en un carrete Reel, en una grabadora de 4 pistas en nuestro estudio D7 en Mayhem, en Copenhague. Por lo tanto, no es un proceso rápido pero las grabaciones están sonando muy bien, mejor que en nuestra grabadora de hace mucho tiempo.

Y luego está Rare Blood que es Nicolas en solitario. Sara tiene Tufthunter La Fayette. Pero ambos gestalts son células durmientes en este momento. Excepto por una próxima presentación de Rare Blood abriendo para Richard Youngs”.

Guillermo Escudero
Octubre 2015


 

 

On the song ‘Real Deal’ on ‘The Dark Light Years’ album I get the impression that your voice along with the guitar are under some pressure and try get out and at the end simply explode like in an ecstasy of noise.

“My case is classic. I smoked some weird herbs that must have been some semi-chemical sage in Scottsdale, Arizona. This resulted in a heavy trip in a Hotel room where I almost called the Doctor for want of coming down. I was literally back home in front of my TV- set where I watched myself laying on a bed in Scottsdale watching cartoons on the inhouse feed. It's that energy and experience that ‘Real Deal’ is trying to evoke.
The lyric came out straight as is the next day in the car going somewhere in the Dessert.
I love that whole area in the States New Mexico, Arizona etc. the climate suits me well even though I was born here in Copenhagen where there's a not a Dessert in sight... at least not as a physical place we have more mental Desserts around here.”  

On 'Blue Eyes' there are distortion and sustained and dissonant tones. How this musical idea come from? Is it part of an improvisation?

"hmmm. Can't remember how it came to be like that. But probably it originated from improvisations over the text with a call/response method to the way the synth and the beat blends together there had to be a heavy counterpart to that and thats the way I played the Guitar on this track as well as Johnny Byronics thumping guitar emphasizes the rhythm too. The final composition was written and directed by Sara.
Its a shame when listening back now that we lost Byronic this year because we were just finding new musical territory here, we had a lot more to show, rest his soul.  The ending is really amazing if you hear it loud. Sums everything up and sucks it in and spits it out again into a black hole."

Do you combine your music with other art forms? 

“Light and Sound are an integral part of what we do, its supposed to work together and when the visuals clash with sound it gets to go other directions from what is HAPPENING. When we play live we are very aware of how the light is in the space. So we can drag the audience out of their attitudes and discomforts. To gain the control of the light we often use visuals, that we consider as somehow relating to the disorders of the mind and the music.
We've been collaborating with Trans-media artist Juliacks, where we were preforming live to a performance with lights and Dance/Performance interactions. As well as one of our favourite back drop films we have is made by Theo Angell so we like collaborating with visuals but we make most of them ourselves of films we've made while touring or just plain traveling.”   

Do you have any side-projects?

"YES YES YES. Our ultra rock band -Timeless Reality-.  Right now we are recording the last tracks for our new album 'Hell is Real'. We still need to find a label who wants to release it. The eight songs are all recorded live on a 4 track Reel to Reel recorder in our studio D7 at Mayhem in Copenhagen. So it not a speedy process but the recordings are sounding real good, better than our reel-to-reel has sounded in a while. 
And then there is Rare Blood which is Nicolas solo. Sara has Tufthunter La fayette. But both gestalts are sleeper cells right now. except for an upcoming Rare Blood performance opening for Richard Youngs."

Guillermo Escudero
October 2015 

Last Updated ( Thursday, 10 December 2015 )
 
< Prev   Next >
Imágenes al azar
No Images

creative commons