Advertisement
Home
Interviews
Blog
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Audio
Podcast
Links
Info
Contact Us
Podcast
Syndicate
feed image
Home arrow Interviews arrow Miaux
Miaux PDF Print E-mail
User Rating: / 2
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
Wednesday, 16 December 2015
miaux_interior_entrevista_5.jpg

Miaux aka Mia Prce nacida en Sarajevo y hace más de 25 años viviendo en Bélgica, es una artista de música electrónica con seis discos editados en los sellos Ultra Eczema, Lal Lal Lal, Feeding Tube Records y Tape Sounds.
La fragilidad y belleza de su música gira en torno a los sonidos preseteados de su teclado que, desde la simpleza configuran melodías nostálgicas y a veces bordean las canciones de cuna.
Influenciada por la música rock y psicodélica que escuchaban sus padres, también Mia completa su visión musical con lo que percibe del mundo que la rodea.
Asoma con ‘Above the High Rays’ [Feeding Tube, 2015] su interrés por la realización de banda sonoras.
www.ultraeczema.com, https://ultraeczema.bandcamp.comhttp://feedingtuberecords.com, https://miaux.bandcamp.com, https://soundcloud.com/miaux  

   

 

Mia aka Prince Miaux is an electronic musician who was born in Sarajevo and lives in Belgium for the last 25 years. She has released six albums released on labels such as Ultra Eczema, Lal Lal Lal, Feeding Tube Records and Tape Sounds.
The fragility a
nd beauty of her music revolves around preset sounds of her keyboard, with wich from simplicity shapes nostalgic melodies that border lullaby songs.
Influenced by 70’s rock and psychedelic music through her parents, Mia also complete his musical vision with what he perceives of the world around her.
It emerges with 'High Above the Rays' [Feeding Tube, 2015] her interest by doing soundtracks.
www.ultraeczema.com, https://ultraeczema.bandcamp.comhttp://feedingtuberecords.com, https://miaux.bandcamp.com, https://soundcloud.com/miaux  

Qué son los sonidos le gustaría explorar?

"Realmente me gusta la simplicidad de los sonidos preseteados de este tipo de teclados. Tienen una cierta melancolía. A veces compongo en mi piano, pero siempre cambio los sonidos durante la grabación. El piano tiene mucho drama, a menudo, innecesario.
En cuanto al tipo de música que hago, supongo que es el bebo de todas las cosas de las que estoy influenciada. Música de mi juventud, la que escucho por ahí, pero también ciertos sueños, olores, el silencio, el subconsciente, el universo. El primer 7 pulgadas [‘Miaux’, Ultra Eczema, 2011] lo grabé cuando me fui Madre y mi bebé estaba durmiendo. El silencio y el no salir fuera o ver otros espectáculos, fue una buena exploración."

¿Tienes alguna proyectos paralelos

"Recientemente estudié las ‘Variaciones de Bach’ interpretadas por Goldberg para la edición del disco de un amigo (Lieven Martens Moana). Eso fue algo diferente porque normalmente no me gusta leer o tocar partituras. Finalmente me puse contenta porque aprendí a tocarlas; el aria es preciosa y estoy segura que va a quedar mejor en el disco".

¿La primera canción del 12 pulgadas ‘Above the High Rays’ es una suerte de retrabajo de la canción ‘Canyon Eye’ del LP ‘Aeronaut’’s [Ultra Eczema, 2013]?

"Hm, divertido, nunca pensé que esas canciones tuvieran una similitud. Si eso hubiera pasado por mi mente, probablemente no lo habría grabado. La primera parte de ‘Above the High Rays’ está en una nota musical menor, mientras que ‘Canyon Eye’ está en una nota musical mayor. No lo veo.
Para mí el principio de ‘Above the High Rays’ es el comienzo de la película ‘Paris Qui Dort’ [comedia muda francesa dirigida por René de 1925], donde un hombre está solo en un mundo donde todo ha dejado de moverse. Es el sonido de estar solo y es curioso porque estar solo también puede ser una buena cosa.
‘Canyon Eye’ es una cálida canción con arena, sol naranja y el sudor. Con un poco de mareos.
De todas formas, es interesante saber que encontraste similitudes en estas dos canciones".

¿Trabajas con otras formas de arte?

"Me encantaría hacer más bandas sonoras. ‘Above the High Rays’ fue el primero y el más importante y me gustó mucho. Fue interesante estar influenciada por las imágenes".

Parece que tus influencias musicales provienen de los '70. ¿Cuáles son tus influencias en este momento?

“Los '70 y principios de los '80 estuvieron sin duda muy presentes en mi formación, dado que mi Padre escuchó muy buena música. Supongo que nunca dejé de influenciarme por las cosas viejas. Debo decir que no sé bien qué me influye en este momento. Hacer cosas nuevas es un proceso raro, porque algunos días/semanas/meses no sale nada y otras veces una canción se escribe en una noche. Me gusta realmente la idea (aunque sea sólo mi impresión) de no estar influenciada directamente, pero sí que venga de algún lugar en el subconsciente. Últimamente he estado escuchando mucho a Lee Hazlewood, Nick Drake, Black Sabbath y debido a mi hija, la música pop de los niños locos".

Guillermo Escudero
Diciembre 2015


 

 

Which are the sounds would you like to explore?

“I really like the simplicity of the preset sounds one finds in these kind of keyboards. It has a certain melancholy to it. I sometimes compose on my piano, but always change the sounds when recording. Piano has too much drama to it, often also unnecessary drama.
As for the kind of music I make, I guess it's a brew of all things I'm influenced by. music from my youth, music I hear around, but also certain dreams, smells, silence, the subconscious, the universe. The first 7" [‘Miaux', Ultra Eczema, 2011] I recorded when I had become a mother, while my baby was sleeping. The silence and not going out or seeing other shows, was a good exploration.”

Do you have any side-projects?

“I recently studied Bach's Goldberg Variations for a friend's release (Lieven Martens Moana). That was something different because I usually don't like to read or play scores. At the end I was happy I learned how to play it because the aria is beautiful and I'm sure it's gonna be good on the record.”

‘Above The High Rays’ first song is a kind of reworked of 2013’s ‘Aeronaut’’s ‘Canyon Eye’ song?

“Hm, funny, I never thought of those songs having a similarity. If it would have crossed my mind, I probably wouldn't have recorded it. The first part of ‘Above The High Rays’ is in a key mineur, while ‘Canyon Eye’ is in majeur. I don't see it.
For me the beginning of ‘Above The High Rays’, is the beginning of the film 'Paris Qui Dort’ 
[1925 French science fiction comedy silent short film directed by René Clair], a man is all alone in a world where everything has stopped moving. It's a sound of being lonely yet curious, because being alone can also be a good thing.
‘Canyon Eye’ is such a warm song with sand, orange sun and sweat. With some dizzyness.
Anyway, interesting you find those two similar.”

Do you work with other art forms?

“I would love to make more soundtracks. ‘Above The High Rays’ was the first bigger one, and I really enjoyed it. It was nice to be influenced by images."

It seams your musical influences come from the 70’s. Which are your influences right now?

“70's and early 80's were definately very present in my upbringing as my dad listened to great stuff. I guess I never let go of the old stuff. I must say I don't really know what influences me right now. Making new stuff is a weird process because some days/weeks/months nothing comes out and other times a song is written in one evening. I really like the idea (even if it's just my impression) of not being directly influenced as if it comes from somewhere in the subconscious. Lately I've been listening quite a lot to lee hazlewood, nick drake, black sabbath and - because of my daughter - crazy children's pop music.”

Guillermo Escudero
December 2015

Last Updated ( Wednesday, 16 December 2015 )
 
< Prev   Next >
Imágenes al azar
No Images

creative commons