Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow Invading Pleasures
Invading Pleasures PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
jueves, 10 marzo 2016

invading_pleasures_interior_disco.jpg

Invading Pleasures | “Infinite Jest” | Gruenrekorder | 2016

  

Invading Pleasures | “Infinite Jest” | Gruenrekorder | 2016

Detrás de Invading Pleasures están los saxofonistas residentes en Stuttgart, Nikola Lutz: soprano, alto, saxofón bajo, Tárogató [instrumento folklórico de la Europa del Este], objetos sonoros, voz y electrónica y Mark Lorenz Kysela: soprano, alto, saxofón tenor, clarinete bajo, objetos sonoros y electrónica. Ambos tienen una importante trayectoria en la música contemporánea y de improvisación. Su interés está puesto en sacarle el máximo de posibilidades sonoras a su instrumentos a través de la electrónica.
“Infinite Jest” es un nuevo lanzamiento en la Serie de Arte de Sonoro del sello alemán y consta de seis composiciones de los músicos Uwe Rasch [dos piezas], Nikola Lutz, Malte Giesen, Remmy Canedo y Joseph Michaels.
En las dos composiciones de Rasch “aus vierundzwanzig: vierundzwanzig” los dos saxofón suenan casi al unísono reproduciendo las mismas notas, muchas de ellas manipuladas electrónicamente produciendo intrincadas formas.
“Grahic Sound VI” de la propia Nikola Lutz, el saxo emite sonidos guturales, algunos de ellos casi imperceptibles.
En “aus vierundzwanzig: zwölf/einundzwanzig” de Uwe Rasch al saxo se superponen ruidos electrónicos y acústicos y voces distorsionadas.
En “mit Verlaub” de Malte Giesen se mezclan las voces con variaciones de pitch y remolinos de saxo que intentan producir un diálogo.
En “Criminal Immensity” de Ramy Canedo los saxo despliegan notas entrecortadas y sostenidas junto a sonidos generados por computador.
La última pieza de Joseph Michaels “Assembly Line” los sonidos generados por computador se reúnen con repetitivas y espectrales notas de saxo.
www.gruenrekorder.de, www.nikolalutz.de, www.kyselas.de

Guillermo Escudero
Marzo 2016

             

         

                             

 

Behind Invading Pleasures are Stuttgart-based saxophonists  Nikola Lutz: soprano, alto, bass saxophone, Tárogató [an Eastern European folk instrument], sound objects, voice, electronics, and Mark Lorenz Kysela: soprano, alto, tenor saxophone, bass clarinet, sound objects, electronics. Both musicians hold an important career in contemporary and improvised music. Their interest is pointed at to expand the possibilities of the instrument through electronics.
"Infinite Jest" is a new release in the Sound Art Series of the German label and consists of six compositions by musicians Uwe Rasch [two pieces], Nikola Lutz, Malte Giesen, Remmy Canedo and Joseph Michaels.
In the two Rasch’s compositions "aus vierundzwanzig: vierundzwanzig" the two saxophone sound almost in unison playing the same notes, many of which are electronically manipulated to produce intricate shapes.
"Grahic Sound VI" by Nikola Lutz’s, the sax emits guttural sounds, some of them almost unnoticeable.
On "aus vierundzwanzig: zwölf / einundzwanzig" by Uwe Rasch overlap to the sax electronic and acoustic noise and distorted voices.
"mit Verlaub" by Malte Giesen blend voices with pitch variations and swirling sax attempt to produce a dialogue.
On "Criminal Immensity" by Remmy Canedo display staccato and sustained sax notes alogwith computer generated sounds.
The last piece of Joseph Michaels "Assembly Line" computer generated sounds come together with repetitive and espectral sax notes. 
www.gruenrekorder.de, www.nikolalutz.de, www.kyselas.de

Guillermo Escudero
March 2016

                                        

                                                                                     

Last Updated ( viernes, 11 marzo 2016 )
 
< Prev   Next >

creative commons