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Written by Guillermo Escudero   
Saturday, 15 April 2017

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Monolith & Cobalt | “
The Dünen Diaries” | Eilean Rec. | 2017

         

 


Monolith & Cobalt | “
The Dünen Diaries” | Eilean Rec. | 2017


Después de tres años de su álbum debut, vuelve el músico y multinstrumentista francés Mathias Van Eecloo con un nuevo álbum que consta de dos CD’s. El primero de ellos, “The Dünen Diaries (I)” está compuesto, mezclado y grabado entre diciembre 2013 y enero 2017 y en el que Mathias toca todos los instrumentos.
El segundo, “The Dünen Diaries (II)” está compuesto, ejecutado y grabado por Aaron Martin, Biggi Vinkeloe, Helena Espvall, Katharina Lundbøl, Madeleine Cocolas, Olga Wojciechowska, Twincities con Monolyth & Cobalt between 2013 and 2017. 
En “The Dünen Diaries (I)” despliega gemas ambientales construidas con dispositivos analógicos, digitales e instrumentos de cuerda y percusión que van desde pequeños glitches, ondas sonoras y micro sonidos, en una vertiente minimalista y ambient. Son piezas en las que prevalece la armonía. Es interesante las pulsaciones de bajo y los suaves toques a la batería en “Ovatlan”. “Twin Peaks” estremece por su simple nota que va oscilando lentamente hasta que se desvanece en el espacio.
Helena Espvall y su “Skies Crossed Crescent” en “The Dünen Diaries (II)” es una pieza Neo Clásica que incluye una sesión de cuerdas y la magica “Flood” de Aaron Martin’s es un fino trabajo de manipulación de grabaciones. En tanto “Pole” de Twincities son distintas capas de voces que se alejan y se acercan.
Biggi Vinkeloe en “Palindrome” deja esparcir su ambient con notas de oboe con una claro acento jazz y una impredecible flauta.
Cierra este segundo CD Helena Espvall con “Livia” que me recuerda al trabajo de A Winged Victory for the Sullen, es un bello diálogo del violonchelo y un regalo para el cierre de este precioso disco.
https://www.eilean-records.com, https://monolyth-and-cobalt.bandcamp.com, https://soundcloud.com/eilean_rec

Guillermo Escudero
Abril 2017

 


 

         



 

 

After three years of his debut album, Monolith & Cobalt aka Mathias Van Eecloo, is a French musician and multi-instrumentalist returns with a new album consisting of two CD's. The first one, "The Dünen Diaries (I)" is composed, mixed and recorded between December 2013 and January 2017, Mathias plays all instruments.
The second one, "The Dünen Diaries (II)" is composed, played and recorded by Aaron Martin, Biggi Vinkeloe, Helena Espvall, Katharina Lundbøl, Madeleine Cocolas, Olga Wojciechowska, Twincities, with Monolyth & Cobalt between 2013 and 2017.
On "The Dünen Diaries (I)" displays ambient gems built with analogue, digital and string and percussion instruments ranging from small glitches, sound waves and micro sounds, in a minimalistic and ambient side. They are pieces in which harmony prevails. It is interesting the bass pulsations and the gentle drum touches on "Ovatlan". "Twin Peaks" shudders at its simple note that slowly wobbles until it fades into space.
Helena Espvall’s “Skies Crossed Crescent” on “The Dünen Diaries (II)” Neo Classical music including string sessions and magic Aaron Martin’s “Flood” song is a fine work with manipulating recordings. Twincities’s “Pole” piece crafted layers of voices.
Biggi Vinkeloe on "Palindrome" spread out her ambient with oboe notes with a clear jazz accent and an unpredictable flute.
Close this second CD Helena Espvall with "Livia" that reminds me of the work of A Winged Victory For The Sullen, which is a beautiful cello dialogue and a real gift for this finest album.
https://www.eilean-records.com, https://monolyth-and-cobalt.bandcamp.com, https://soundcloud.com/eilean_rec

Guillermo Escudero
April 2017

 

 

 

                                                                                                                                

                                                                                     

Last Updated ( Saturday, 15 April 2017 )
 
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