Advertisement
Home
Interviews
Blog
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Audio
Podcast
Links
Info
Contact Us
Podcast
Syndicate
feed image
Home arrow Reviews arrow Graham Lambkin
Graham Lambkin PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
Wednesday, 19 September 2012
graham_lambkin_interior_disco.jpg 
 

Graham Lambkin | 'Amateur Doubles' | Kye Records | 2011

 

Graham Lambkin | 'Amateur Doubles' | Kye Records | 2011
Más vale tarde que nunca que haya descubierto a Graham Lambkin y por cierto al sello Kye gracias a mi amigo JMS.
Pues bien, ‘Amateur Doubles’ fue grabado aparentemente en un grabador de cassette en un Honda Civic, acompañado de su mujer Adris Hoyos (Harry Pussy) al volante y de su hijo en el asiento trasero.
Como fuente sonora Lambkin utiliza dos discos de electrónica en la vena de los corredores cósmicos de Tangerine Dream: en el lado A ‘Pôle’ de Philippe Besombes y Jean-Louis Rizet y en el lado B, ‘300 Miles Away’ de Philippe Grancher.
En varios pasajes del disco, los ruidos domésticos de la grabación se dejan escuchar como el play del toca cassette, voces de su hijo y del propio Lambkin y el sonido del motor del auto.
Encima de la fuente sonora, se cruzan crujidos, clicks y otros sonidos difíciles de describir, en tanto que las manipulaciones de Lambkin forman una brumosa y al mismo tiempo cautivante y envolvente paisaje sonoro.
http://kyerecords.blogspot.com

Guillermo Escudero
Septiembre 2012

 

Better late than never I have discovered Graham Lambkin and indeed the Kye label thanks to my friend JMS.
Well, 'Amateur Doubles' was apparently recorded on a tape recorder in a Honda Civic, accompanied by his wife Adris Hoyos (Harry Pussy) behind the wheel and his son in the back seat.
As a sound source Lambkin used two electronic albums in the vein of the cosmic corridors of Tangerine Dream: On side A ‘Pôle’ by Philippe Besombes and Jean-Louis Rizet and on side B, ‘300 Miles Away’ by Philippe Grancher.
In several passages of the disc, the domestic recording noises are heard, like when the botton play it’s pushed on the cassette, voices of his son and Lambkin’s as well and the sound of the car engine.
Above the sound source, interweave crackles, clicks and other sounds which are difficult to describe, while Lambkin’s manipulations form a hazy captivating and dreamy soundscape.
http://kyerecords.blogspot.com

Guillermo Escudero
September 2012
Last Updated ( Thursday, 20 September 2012 )
 
< Prev   Next >
Imágenes al azar
No Images

creative commons