Advertisement
Home
Interviews
Blog
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Audio
Podcast
Links
Info
Contact Us
Podcast
Syndicate
feed image
Home arrow Interviews arrow Peon
Peon PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
Sunday, 30 September 2012
 
peon_interior_entrevista2.jpg    










Photo by Casey Rice

Provenientes de Melbourne Peon se formó en 2009 por Sam Price en batería, laptop y sintetizadores y Ronny Ferella toca la batería, melódica, ngoni, efectos análogos e instrumentos folclóricos.
Peon trabaja en el campo de la electroacústica y electrónica donde la percusión tiene un fuerte énfasis, la improvisación juega un importante rol y influencias musicales que provienen del jazz, electrónica y la música ritual.
El dúo ha editado tres discos como Peon 'Real Time' (2010), 'Intercourse Suite' (2011) e 'Inter-Alia' (2012), siendo los dos primeros publicados por ellos mismos y el último por el sello de Melbourne Wood & Wire.  
http://woodandwire.com.au

   

 

Hailing from Melbourne Peon formed in 2009 by Sam Price on drums, laptop and synths and Ronny Ferella plays drums, melodica, ngoni, analogue effects and and folkloric instruments.
Peon works in the electro-acoustic and electronic field where percussion has a strong emphasis and improvisation plays an important role and musical influences from jazz, electronica and ritual music.
The duo has released three albums as Peon like 'Real Time' (2010), 'Intercourse Suite' (2011) and 'Inter-Alia' (2012), the first two self-released and the latest one on Melbourne's Wood & Wire digital label.
http://woodandwire.com.au

¿Cómo surgen las ideas musicales para crear una canción?
 

Sam: "Empezamos a tocar y vemos a dónde nos lleva. Nuestras opciones de instrumentación y la base del código SuperCollider se ha mantenido bastante estable desde hace algún tiempo, así que estamos más conscientes de los parámetros disponibles para nosotros. Esto, a su vez, nos deja libres para reaccionar entre sí y el sonido de la sala, manejando la tensión entre el cambio y la repetición dentro de la música".
 

La música en 'Inter-Alia' se desarrolla a partir de unas pocas notas y luego la canción va tomando forma y otros instrumentos y sonidos son agregados. Tengo la impresión que la improvisación toma un importante rol.
 

Sam: "¡Seguro! Este proyecto existe para explorar formas musicales a través de la improvisación dentro del contexto de la electroacústica. Con 'Inter Alia fuimos a buscar formas que, en su mayor parte, son fácilmente identificables como canciones. Si hemos de concebir la música como un sonido ordenado en el tiempo, el orden es una parte muy importante de esa ecuación. Yo diría que ambos de Peon estamos muy interesados en cómo los sonidos se desarrollan para convertirse en música y traemos nuestras diferentes escuchas e historias de estar tocando a este proceso”.
 

¿Combinan la música con otras formas de arte?
 

Sam: "No de manera regular. Cuando tocamos en vivo, tendemos a ramificarnos en todas las diferentes ideas (¿canciones?) entre ellas, y siento que esto se presta para una colaboración interdisciplinaria. Me encantaría que pudiéramos trabajar con una compañía de danza progresiva en un contexto de mutua improvisación. ¿Tal vez en Chile?
 

¿Tienes proyectos paralelos?
 

"Sí, unos pocos (Nyquistx, junto a Vijay Thillaimuthu y solo con su propio nombre haciendo electrónica, noise, improvisación y música con sintetizadores con atisbos a la música electrónica alemana de los '70). Mi página web - http://samprice.net/  - es un buen lugar para empezar. Ronny está haciendo un montón de cosas actualmente, en este momento está en Berlín con la banda de su esposa, el Michelle Nichole Quartet".
 

Guillermo Escudero
Septiembre 2012


   

 

How the musical ideas arise for the creation of a song?
 
Sam: “We start playing and see where it takes us. Our instrumentation choices and SuperCollider code base have remained fairly static for some time now, so we're more aware of the parameters available to us. This, in turn, leaves us freer to react to each other and the sound of the room, managing the tension between change and repetition within the music.”
 
The music on 'Inter-Alia' unfolds from few musical notes and then the song takes shape and other instruments and sounds are added. I get the impression that improvisation plays an important role.
 
Sam: “For sure! This project exists to explore musical forms through improvisation within an electro-acoustic context. With 'Inter Alia' we went for forms that, for the most part, are easily identifiable as songs. If we are to conceive of music as sound ordered in time, the ordering is a pretty important part of that equation. I'd say that we of Peon are both very interested in how sounds unfold to become music and we bring our different listening and playing histories to that process.”

Dou you combine the music with other art forms?
 
Sam: “Not on a regular basis. When playing live, we tend to segue all the different ideas (songs?) into each other, this lends itself to cross-disciplinary collaboration I feel. I'd love for us to work with a progressive dance company in a mutually improvising context. Perhaps in Chile?”

Do you have any side-projects?
 
Sam: “Yes, a few. (Nyquistx alongwith Vijay Thillaimuthu and under his own name in the electronic, noise, improv and synthesizer music with hints of 70's German electronic music). My website is a good place to start - http://samprice.net/. Ronny has a bunch of things going on, he's in Berlin at the moment with his wife's band, the Michelle Nichole Quartet.”
 
Guillermo Escudero
September 2012

 

Last Updated ( Monday, 01 October 2012 )
 
< Prev   Next >
Imágenes al azar
No Images

creative commons