Advertisement
Home
Interviews
Blog
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Audio
Podcast
Links
Info
Contact Us
Podcast
Syndicate
feed image
Home arrow Reviews arrow Dead Can Dance
Dead Can Dance PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Francisco Bernet   
Monday, 17 December 2012
dead_can_dance_interior_disco.jpg 
dead_can_dance_concierto_en_santiago.jpg 

Dead Can Dance | ‘Anastasis’ | PIAS Recordings PIASR311, 2LP/CD | 2012

 

 


Dead Can Dance | ‘Anastasis’ | PIAS Recordings PIASR311, 2LP/CD | 2012
"Somos los hijos del sol / Nuestro viaje recién comienza / Girasoles en nuestro pelo / Somos los hijos del sol / Hay espacio para todos / Girasoles en nuestro pelo”, es el coro del tema que abre ‘Anastasis’, 16 años después de la edición de ‘Spiritchaser’.
Un posible significado de ‘Anastasis’ es Resurrección, un concepto que cobra valor en este contexto, dado que la banda estaba inactiva, siendo conocidos en el intertanto los trabajos individuales por parte de Lisa Gerrard ('The Mirror Pool', 'Duality', y varios soundtracks de películas) y de Brendan Perry ('Eye of the Hunter' y 'Ark').
Dado lo madura de la propuesta de DCD en sus últimos discos por 4AD, 'Anastasis' no representa un cambio ni sorpresas, es el DCD puro, un universo conocido, conmovedor, reflexivo, emotivo, por cierto con diferentes influencias (en este caso de música mediterránea, Grecia, Turquía y el norte de África), con instrumentos percusivos y de cuerdas acorde a la sonoridad lograda, la que pasa por la grabación en el estudio/iglesia que Brendan Perry posee en Irlanda.
Ocho pasajes conforman la nueva propuesta y la alternancia vocal entre Gerrard y Perry es la esperada.
DCD posee dos caras que son de la misma moneda y que vive gracias a esa unidad esencial, única e inseparable, bajo las macizas interpretaciones vocales de ambos, en un entorno musical que integra la trayectoria de la banda, unida a las influencias de diferentes etnias; es sin duda un retorno más que bienvenido a quienes hemos seguido y nos hemos emocionado contadas veces con su universo.
www.deadcandance.com

Espacio Riesco, Santiago, Diciembre 4, 2012

La edición de ‘Anastasis’ significará para DCD embarcarse en la mayor gira en la vida de la banda, la que afortunadamente los trajo a nuestro país.
A través de un sólido show presentaron su último disco, con una contundente banda y sonido. Como es de esperarse, la experiencia en vivo potencia su propuesta y catapulta al auditor hacia nuevos estados, enmudece. Teniendo en mente lo complejo de lograr transcribir las impresiones al respecto, las interpretaciones de Lisa Gerrard, sin desmerecer las de Brendan Perry, resultaron magníficas, trascendentes, intensas y profundas (‘The Host of Seraphim’, por ejemplo), llegando a desdoblar mentalmente a los asistentes. Perry en ‘The Ubiquitous Mr. Lovegrove' y 'Song To The Siren’ mostró una formidable entrega, reflejo de su talento y trayectoria. Sin duda asistimos a un espectáculo que perdurará en nosotros por largo tiempo.

Francisco Bernet P.
Diciembre 2012

 

"We are the children of the sun / Our journey has just begun / Sunflowers in our hair / We are the children of the sun / There is room for all / Sunflowers in our hair," is the chorus of opening track 'Anastasis', 16 years after the release of 'Spiritchaser'.
One possible meaning of ‘Anastasis’ is Resurrection, a concept that is valuable in this context because the band was inactive, being known in the meantime their individual works by Lisa Gerrard ('The Mirror Pool', 'Duality', and several movie soundtracks) and Brendan Perry ('Eye of the Hunter' and 'Ark').
Given DCD mature proposal in their latest albums by 4AD, 'Anastasis' doesn't represent much change or surprise, is the pure DCD, a known universe, touching, thoughtful, emotional, certainly with different influences (in this case of Mediterranean music, Greece, Turkey and North Africa), with percussion and string instruments according to the sonority achieved, which passes through the recording in the studio/church that Brendan Perry owns in Ireland.
This new album consist in eight passages and the vocal alternation between Gerrard and Perry is expected.
DCD has two faces that are of the same coin and lives thanks to this essential unity, one and inseparable, under the powerful vocal performances of both in a musical environment that integrates the trajectory of the band, combined with the influences of different ethnicities, is indeed a most welcome return to those who have followed and have been moved many times with their universe.
www.deadcandance.com

Espacio Riesco, Santiago de Chile, Diciembre 4, 2012

The release of 'Anastasis' mean to DCD to embark on the biggest tour in the life of the band, which fortunately brought them to our country.
Through a solid show they show their latest album, along with a strong band and sound. As expected, the live experience gives power to their proposal and catapults the auditor to new states, still. Bearing in mind the complexity of achieving and transcribe impressions the interpretations of Lisa Gerrard, without detracting Brendan Perry's, were magnificent, transcendent, intense and deep ('The Host of Seraphim', for example), reaching to mentally unfold the attendees. Perry on 'The Ubiquitous Mr. Lovegrove' and 'Song To The Siren' show an amazing performance, reflecting his talent and career. No doubt witnessing a great show that will last us for a long time.

Francisco Bernet P.
December 2012
Last Updated ( Monday, 17 December 2012 )
 
< Prev   Next >
Imágenes al azar
No Images

creative commons