Percussionist Mauricio Takara released «Live at 3XR» (2023) on Berlin based Edelfaul Recordings

Mauricio Takara es un baterista, percusionista e improvisador de São Paulo, Brasil, quien tiene más de 20 años de trayectoria musical, siendo un actor clave en la escena de la música experimental de São Paulo y como miembro de São Paulo Underground (con el trompetista de Chicago Rob Mazurek) y del sexteto Hurtmold.
Ha trabajado con destacados artistas brasileños como Nacao Zumbi, Vanessa Da Mata, Sabotage, Naná Vasconcelos y Marcelo Camelo, además de músicos internacionales como Pharoah Sanders, Archie Shepp, Yusef Lateef, Roscoe Mitchell, Bill Dixon y Prefuse 73, entre otros.
Actualmente vive en Berlín; donde se ha involucrado en el campo de la música improvisada y electroacústica. Es en este contexto que el sello de Berlín Edelfaus Recordings graba, en una sola toma, una sesión en vivo de Takara, quien utiliza la batería, variada percusión y un dispositivo de loop/efectos.
Takara muestra su habilidad tocando con gran maestría una percusión en un ambiente de improvisación, en la que se despliega por una parte, una percusión polirítmica libre y por la otra ritmos tribales que inducen al trance. Es ahí donde Takara comienza un viaje hipnótico y donde el trabajo con loops sugiere que la repetición sea un elemento inherente a la música brasileña.

Mauricio Takara is a drummer, percussionist and improviser from São Paulo, Brazil, who has over 20 years of musical experience, being a key player in the São Paulo experimental music scene and as a member of São Paulo Underground (alongside Chicago trumpeter Rob Mazurek) and the Hurtmold sextet.
He has worked with renown Brazilian artists such as Nacao Zumbi, Vanessa Da Mata, Sabotage, Naná Vasconcelos and Marcelo Camelo, as well as international musicians such as Pharoah Sanders, Archie Shepp, Yusef Lateef, Roscoe Mitchell, Bill Dixon and Prefuse 73, among others.
Recently he moved to Berlin, where he has been involved in the improvised and electroacoustic music field. It was in this context that the Berlin label Edelfaus recorded, in only one take, a live improv session by Takara, who uses drums, various percussion and a loop/effects device.
Takara showcases his skill in masterfully playing an intricate percussion sound in an improvisational environment, featuring free-form polyrhythmic percussion on one side, and trance-inducing tribal rhythms on the other. This is where Takara begins a hypnotic journey where the work with loops suggests that repetition is an inherent element of Brazilian music.

Comparte música con tus amig@s
Guillermo Escudero

Guillermo Escudero, founder of loop.cl since 2000 dedicated to cutting-edge music

BACK TO TOP