Advertisement
Home
Interviews
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Podcast
Links
Info
Contact Us

Instagram Twitter
Home arrow Reviews arrow V/A, “Landscapes Of Fear”
V/A, “Landscapes Of Fear” PDF Print E-mail
User Rating: / 0
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
domingo, 17 enero 2016

v_a_landscapes_of_fear_interior_disco.jpg

V/A, “Landscapes Of Fear” | Gruenrekorder | 2016

  

V/A, “Landscapes Of Fear” | Gruenrekorder | 2016


Un nuevo lanzamiento en la serie de arte sonoro del sello alemán Gruenrekorder concebido y producido por Dirk Specht y Sebastian Thewes.
El doble CD están contenidos en una caja vertical que tanto la portada como su interior es un mapa, cuyo detalle se muestra en detalle en un desplegable que comprende bases aéreas, senderos de refugiados y bases nucleares, sitios que infunden miedo, emoción y espacios que se trabajaron como fuente, un amplio espectro de artistas sonoros.
Participan en este doble CD Sebastian Thewes, Tim Gorinski, Public Demand, Katharina Mayer, Ali Chakav, Linda Franke, Achim Mohne, Stephanie Glauber/Miriam Gossing, Zo-on Slows, Alisa Berger, Axel Pulgar, Lena Ditte Nissen, Tzeshi Lei, Renate Boden y Random Supply. 
Aquí tenemos paisajes sonoros, registros de campo, experimentación digital y analógica y trabajos radiofónicos.
Sebastian Thewes en “Kölner Bucht Küššk” trabaja con frecuencias microscópicas, “Amuse 2” de Tim Gorinski son ruidos de balas que están procesados mientras de fondo se escuchan voces desesperadas. Un sostenido drone se expande en “Random Supply #01” de Public Demand. En “Erdmännchenstelle Funkstadt” compuesto por Katharina Mayer mezcla sonidos radiofónicos y grabaciones de cantos de pájaros. Una simbiosis que parece contradictoria. “Inside The Alphabet” de Linda Franke es una grabación ocn distintas voces que se van intercalando y forman – inesperadamente – una suerte de mantra.
“The Wreckage That Runs Our Barrage” de Tzeshi Lei muestra escalofriantes y profundas escuchas. “Vear2” de Renate Boden son trabajos radiofónicos con grabaciones de una presentadora que habla en alemán.
La múisca describe bien el miedo que puede sentirse ne aquelos perturbadores lugares.
www.gruenrekorder.de

Guillermo Escudero
Enero 2016

                             

 

A new release on the sound art series of German label Gruenrekorder conceived and produced by Dirk Specht and Sebastian Thewes.
The double CD contained in a vertical case that both art-cover and inside cover is a map, details which are shown in detail in a fold-out map that displays air bases and refugee trails and nuclear bases, sites that instill fear, emotion and spaces that have been worked as a source by a wide spectrum of sound artists.
The participants on this double CD are Sebastian Thewes, Tim Gorinski, Public Demand, Katharina Mayer, Ali Chakav, Linda Franke, Achim Mohne, Stephanie Glauber/Miriam Gossing, Zo-on Slows, Alisa Berger, Axel Pulgar, Lena Ditte Nissen, Tzeshi Lei, Renate Boden ann Random Supply. 
Here we find soundscapes, field recordings, deep Listening experiments, and radiophonic works. 
Sebastian Thewes on "Kölner Bucht Küššk" works with microscopic frequencies, "Amuse 2" by Tim Gorinski are sounds of bullets that are processed while background desperate voices are heard. Sustained and expansive drone "Random Supply # 01" by Public Demand displays an abstract disquieting world. On "Erdmännchenstelle Funkstadt", Katharina Mayer mixed sounds and radio recordings of birdsongs. A symbiosis that seems contradictory. "Inside The Alphabet" by Linda Franke is a recording with different voices that are interspersed and form - unexpectedly - a kind of mantra.
"The Wreckage That Runs Our Barrage" by Tzeshi Lei displays a haunted and deep listening. "Vear2" by Renate Boden are radio recordings work with a conductor who speaks German.
The music describes very well fear that can be feel in such disturbing places.
www.gruenrekorder.de

Guillermo Escudero
January 2016

                                               

Last Updated ( domingo, 17 enero 2016 )
 
< Prev   Next >

creative commons