Advertisement
Home
Interviews
Blog
Back Interviews
Reviews
Back Reviews
Articles
Audio
Podcast
Links
Info
Contact Us
Podcast
Syndicate
feed image
Home arrow Reviews arrow Tomoko Sauvage
Tomoko Sauvage PDF Print E-mail
User Rating: / 1
PoorBest 
Written by Guillermo Escudero   
Sunday, 22 October 2017

tomoko_sauvage_interior_disco2.jpeg


Tomoko Sauvage | “Musique Hydromantique” | Shelter Press | 2017

                     

 


Tomoko Sauvage | “Musique Hydromantique” | Shelter Press | 2017

         

Este es el segundo disco de la artista japonesa radicada en París Tomoko Sauvage después de su anterior album “Ombrophilia” (Aposiopèse, 2011).
Tomoko se presenta con una particular instrumentación consistente en cuencos de porcelana, agua, hidrófonos, micrófonos de condensador, alambre de metal y cucharas de madera.
Los sutiles timbres en “Musique Hydromantique” se producen por cuencos de porcelana llenos de agua y amplificados a través de hidrófonos (micrófonos submarinos).
La delicadeza de las armonías entre el tañido de los cuencos y el sonido del agua en “Clepsydra” donde todo ocurre en calma, viene a continuación “Fortune Biscuit” con sonidos granulares y ondulantes que deja filtrar con un procesador, junto a una inquietante percusión que se torna cada vez más condensada y comprimida.
Tomoko en “Calligraphy” que cierra este álbum expande más las vibraciones de los cuencos de porcelana al manipular las ondas sonoras. El sonido es penetrante y ciertamente hipnótico.
http://shelter-press.orghttps://o-o-o-o.org
https://www.thewire.co.uk/audio/tracks/stream-the-latest-release-by-tomoko-sauvage

Guillermo Escudero
Octubre 2017

 

 

 

 

 

This is the second album of Japanese artist Tomoko Sauvage based in Paris after her previous “Ombrophilia” (Aposiopèse, 2011) album.
Tomoko performs with porcelain bowls, water, hydrophones, condenser microphones, metal wire and wood spoons. 
Subtle bells on ‘Musique Hydromantique’ are produced by porcelain bowls filled with water and amplified through hydrophones (underwater microphones).
The delicacy of harmonies between the ringing of the bowls and the sound of the water on ‘Clepsydra’ where everything happens in calm, comes next ‘Fortune Biscuit’ with granular and undulating sounds alongwith a disturbing percussion that becomes more and more condensed and compressed by processing it. At a high volume it would be a bit noisy.
Tomoko on ‘Calligraphy’ that close this album expands more the vibrations of porcelain bowls by manupulating the sound waves. The sound is penetrating and certainly hypnotic.
http://shelter-press.org, https://o-o-o-o.org
https://www.thewire.co.uk/audio/tracks/stream-the-latest-release-by-tomoko-sauvage

Guillermo Escudero

October 2017

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                

                                                                                     

Last Updated ( Sunday, 29 October 2017 )
 
< Prev   Next >
Imágenes al azar
No Images

creative commons